Sfaturi utile privind o postura corecta la birou cand lucrati la calculator

Dureri de spate şi dureri de umăr

Persoanele care  lucreaza la calculator toata ziua reusesc sa  faca intre 50.000 si 200.000 de batai la tastatura în fiecare zi. Atunci cand ai o zi foarte incarcata exista tendinta de a nu fi atent la nevoile organismului dumneavoastra si acest lucru duce la disfunctionalitati ale acestuia.Desigur ca, sa previi este întotdeauna mai bine decât să vindeci. Deşi există mulţi factori care duc la anumite boli, cum ar fi obezitatea, osteopenia, etc istoria medicala a familiei, factorul care este legat de muncă, în special de postura este unul puternic. Daca petreceti o bună bucată de timp in fata unui calculator, este posibil să apară dureri ocazionale şi dureri mai serioase cand stati intr o singura pozitie pentru perioade lungi de timp. La o medie, corpul tau poate tolera să fie într-o poziţie doar pentru aproximativ 20 de minute înainte de a simti nevoia să se adapteze. Asculta la nevoile corpului tau inainte ca lucrurile sa scape de sub control si de a ajunge intr-o stare alarmanta.

Postura gresita la calculator

Postura greşita este motivul principal al durerilor de umar si spate cauzate de o pozitie gresita la calculator. Următoarele sfaturi sunt destinate să vă ajute la atenuarea sanselor de a contracta aceste dureri.  Aplicati-le  înainte de a fi prea târziu. Vă rugăm să reţineţi că aceştia sunt doar paşi de prevenire daca inca nu resimtiti dureri. Dacă aveţi orice fel de simptome grave, ar trebui să vedeţi un cadru medical imediat. Simptomele pot fi printe altele:  dureri de spate dureri când tuşiţi sau strănutaţi sau daca te-ai trezit din somn, împreună cu pierderea controlului de urinare.

  • Verificaţi postura dumneavoastră – stati drept.
  • Folositi un scaun confortabil şi ferm care sa sprijine spatele. Ajustaţi scaunul pentru a găsi poziţia cea mai confortabilă pentru munca dumneavoastra, înălţimea scaunului trebuie să fie astfel încât coapsele sa fie orizontale; antebraţele ar trebui să fie aproximativ orizontale; genunchii trebuie sa fie uşor mai ridicati decât scaunul dumneavoastră. Partea din spate a scaunului ar trebui să sprijine partea inferioara a spatelui. În cazul în care spatarul nu sprijina curba spatelui inferior, puneti in locul acela un prosop rulat sau o perna mica . Eliminati obiecte voluminoase, cum ar fi portofelul, cheile sau orice astfel de lucruri din buzunarele din spate atunci când stati, deoarece acestea pot perturba echilibrul spatelui.
  • Asiguraţi-vă că există sufficient spaţiu în birou pentru ca picioarele sa se poata mişta liber. Mutaţi orice obstacole, cum ar fi cutii sau echipamente.
  • Relaxaţi-vă umerii. Partea de sus si antebraţul ar trebui să formeze un unghi drept cu încheietura mâinii şi mâna într-o linie aproximativ dreaptă.
  • Utilizati calculatorul ca şi cum aţi canta la pian, cu degetele în sus şi în jos. Nu va odihniti incheieturile mainilor si mutati degetele lateral ca sa tastati.
  • Poziţionaţi mouse-ul la aceeaşi înălţime cu tastatura. Când glisaţi mouse-ul în jur, misca-ti bratul pe de- antregul şi nu doar încheietura mâinii.
  • Asiguraţi-vă că aveţi suficient spaţiu de birou pentru documentele de lucru şi alte echipamente.
  • Unele miscari de circulaţie sunt de dorit, dar evita intinderile repetate fortate pentru a ajunge la lucrurile de care aveţi nevoie.
  • Nu sta in aceeasi pozitie pentru perioade lungi de timp. Asiguraţi-vă că vă schimbaţi postura dumneavoastră cât de des posibil. Faceţi pauze frecvente scurte, pauze de cel puţin cinci zece minute la fiecare oră sau cam asa ceva.
  • Organizaţi-vă ziua de lucru, dacă este posibil, pentru va raspandi si alte sarcini de lucru cu computerul dvs., astfel încât să nu stau la calculator pentru mai multe ore fără pauză. Varietatea este cheia. Cele mai multe locuri de muncă (cu excepţia transcrierilor) oferă oportunităţi de a lua o pauză de la ecran, de exemplu, pentru a face unele de depozit. Faceti uz de ele. Dacă nu există astfel de pauze natural, angajatorul ar trebui să aiba plan pentru dumneavoastra de a avea pauze de odihnă, pauzele dese si scurte sunt mai bune decât cele mai lungi.
  • Recomandam o pauza de 10 minute la fiecare ora de lucru la calculator.
  • Întindeti-va spatele si picioare trăgând fiecare genunchi la piept, si menţine această poziţie timp de câteva secunde.
  • Stresul cauzeaza muschii tensionati şi acest lucru vă poate face mai predispus la un disfunctii; cu cat simtiti mai mult stres cu atat dezvoltati o toleranta pentru durere. Încercaţi să reduceti la minimum sursele de stres, atât la locul de muncă şi la domiciliu. Dezvolta mecanisme de destindere pentru momentele când vă simţiţi obositi. De exemplu, fa  exerciţii de respiraţie adâncă sau doar o plimbare în jurul clădirii.
  • Somnul este un rejuvenant excelent. Dormiti cel mult 8 ore pe zi(Recomandam minim 7 ore de somn). Un somn profund pot ajuta la ameliorarea obosealii / stresului si a bolilor legate de somatice.
  • Incercati aceste exercitii.

Miscati-va capul de la stanga la dreapta si inapoi

Miscati-va capul inainte si inapoi

Stati intr-o pozitie dreapta in picioare, pozitionati mana dreapta pe umarul stang si micati-va capul inapoi usor. Faceti acelasi lucru si cu umarul drept.

Statul la calculator pentru perioade lungi de timp adesea creeaza rigiditatea gatului si a umeriol si ocazional dureri mici de spate. Practicati aceste exercitii de cateva ori pe zi sau ori de cate ori simititi nevoia de relaxare.